Leveransvillkor
Samtycke till behandling av dina personuppgifter
Genom att göra en beställning godkänner du användningen av dina personuppgifter. Se sekretesspolicyn här
Returer & Byten
Ångerrätt och returpolicy
Vi accepterar returer av både felfria och defekta produkter. Returer accepteras endast för nya produkter som är oanvända och i originalförpackning. Kunden har 30 dagars returrätt från mottagandet av varan.
Byten
Ja, vi accepterar byten av produkter inom samma returperiod på 30 dagar.
Returmetod
Returer skickas per post till vår returadress. Kunden ansvarar för returfrakten och returetiketten.
Avgifter
Ingen restocking-avgift tillkommer för returer.
Återbetalning
Återbetalningen behandlas inom 6 dagar från att vi mottagit och godkänt returvaran.
Leveransvillkor
1. Alla våra produkter har 30 dagars gratis returrätt. Du kan alltså beställa produkten med sinnesro, och till exempel vid retur av vadarbyxor i fel storlek uppstår inga kostnader för dig. Den returnerade produkten måste vara oanvänd och oförändrad.
2. För en produkt som finns i något av våra lager är leveranstiden 1–5 arbetsdagar. Vi strävar efter att leverera produkterna så snabbt som möjligt, och vårt lagersaldo är korrekt till 97 procent. Vid fel informerar vi kunden omedelbart och kommer överens om en ersättningsprodukt eller återbetalning. Din beställning kan levereras i separata försändelser om alla beställda produkter inte finns tillgängliga i ett lager. Vi skickar efterleveranser i kuvert om produktens storlek tillåter det.
3. För beställningsvaror varierar leveranstiden beroende på produkt. Vi har försökt att uppskatta leveranstiderna för de flesta beställningsvaror så realistiskt som möjligt. Exakt leveranstid för beställningsvaror kan frågas från vår kundtjänst. Beställningsvaror finns inte i vår butik, utan beställs från tillverkaren efter kundens beställning.
4. För vissa produkter med begränsad tillgänglighet säljer vi redan inkommande partier i förväg och samlar in förbeställningar från våra kunder. Dessa produkter som säljs i förväg är tydligt märkta på produktsidorna.
5. Vår webbutik hanterar inte alltid produktstorlekar korrekt. Om du beställer för många produkter för att få plats i ett kuvert skickar vi din beställning som ett paket (utan extra kostnad). Om de beställda produkterna inte får plats i en paketautomat levereras din beställning till ett post- eller Matkahuolto-ombud. DHL-hemleveranser ersätts med en annan leveransmetod om paketets storlek överstiger 350 000 cm³ eller längden på en sida är större än 120 cm.
6. Om en felaktig produkt har levererats till konsumenten eller om produkten är defekt, vänligen kontakta Ruotos personal antingen via e-post info@ruoto.fi eller per telefon +358 20 7790971 (vardagar 9–17).
7. Ruoto.se levererar beställningar med pålitliga leveransmetoder, såsom Posten och Matkahuolto. Vi ansvarar dock inte för förseningar i leveransen som beror på omständigheter utanför Ruoto.se:s kontroll, såsom krig, naturkatastrofer, myndighetsbeslut, störningar i den allmänna trafiken eller annan liknande omständighet som försvårar eller hindrar webbutikens verksamhet. Vid försening av leveransen har kunden rätt att annullera sin beställning.
8. Våra produkter har en 30 dagars prisgaranti. Om priset på den beställda produkten sjunker, till exempel på grund av ett erbjudande, kan du ansöka om kompensation från vår kundtjänst. Vi kompenserar skillnaden mellan köpeskillingen och erbjudandepriset med ett presentkort till vår butik, förutsatt att ansökan görs inom 30 dagar från köpet och du har ett kvitto på det ursprungliga köpet.
9. Prissättnings- och systemfel: Ruoto förbehåller sig rätten att annullera eller ändra en beställning om en produkt har sålts till ett felaktigt pris på grund av ett systemfel, prissättningsfel eller annan liknande felaktighet. Exempel på ett prissättningsfel: normalförsäljningspriset för en flugrulle är 799,90 kr, men på grund av ett prissättningsfel har priset tillfälligt varit 79,99 kr.
Kontaktuppgifter
Ruoto Oy
Pakkasraitti 2
04360 Tuusula
tel. +358 20 779 0971
e-post: info@ruoto.fi